Икономическата криза нанесе тежки удари върху бизнеса в цял свят. В България, в комбинация с традиционните проблеми на икономиката ни, кризата се отрази особено болезнено и не пожали нито един бранш.
Ще ви представим няколко полезни съвета, насочени както към стари компании, така и към собствениците на нови фирми, които искат да пробият в тежките икономически условия и да намерят своето място в пренаситеният пазар.
1. Оптимизирайте всички разходи във фирмата.
С помощта на счетоводителите си, прегледайте внимателно всички разходни пера във фирмата. Опитайте се да предоговорите цените с доставчици, наемодатели и т.н. Оптимизацията на разходите не значи на всяка цена намаляването им. Това е деликатен момент, защото пестенето от някои разходи може да доведе до обратен ефект или до непоправими проблеми – пример за това е пестене от качествено счетоводство. Трябва да се анализира много задълбочено кое и колко да се намали. Оптимизацията на разходите включва и тяхното преструктуриране, като свободните парични средства от едни разходи може да се насочат към повишаването на други (например повишаване разходите за качествена реклама).
2. Предоговорете кредитите си.
Основна болка за малкият и среден бизнес в страната е невъзможността да погасява кредитите си, в резултат на спада в приходите, необмислени инвестиции в миналото или голямата междуфирмена задлъжнялост. Затова е важно да се опитате да договорите по-добри условия за кредитите си или да ги рефинансирате.
3. Оптимизирайте качеството и състава на персонала.
Един от вариантите е намаляването на персонала и повишаване на квалификацията на тези, които е гласувано доверие. Може и да се помисли за подмяна с по-квалифицирани кадри на по-ниска цена, тъй като високата безработица и фалитите на много фирми освободиха огромен кадрови ресурс. Счетоводните специалисти биха ви консултирали относно оптимизиране и прегрупиране на длъжностите и работното време.
4. Оптимизирайте оборотните средства.
Това може да стане като продадем залежали материални запаси и стоки, непотребно или неефективно оборудване, като оптимизираме доставките и събираемостта на вземанията и т.н. Изискайте счетоводни справки за материалните запаси, вземанията, дълготрайните активи и анализирайте имущественото състояние на фирмата с помощта на счетоводителите си.
5. Повишете качеството на продуктите и услугите си.
Това е задължителна мярка, която не се нуждае от коментар.
6. Намерете най-добрата форма на реклама и направете задълбочена маркетингова стратегия на фирмата.
7. Изнесете счетоводството си извън фирмата (аутсорсинг на счетоводното обслужване).
Поддръжката на счетоводен отдел, чрез наемането на счетоводители на трудов договор е доста по-скъп вариант от наемането на счетоводна кантора. Освен това качеството на счетоводството, което ще получите от специализираният екип на счетоводното предприятие трудно би се достигнало, ако самостоятелно се опитвате да организирате счетоводната си отчетност.
Няма коментари:
Публикуване на коментар