Това дали една новорегистрирана фирма ще успее да се развие, е въпрос на много и различни фактори, които и влияят. От способността, опита и амбициите на нейните собственици, до икономическата и политическата ситуация в страната. В тази публикация ще засегнем въпроса със стартирането на бизнес в условия на икономическа криза и може ли фирми регистрирани в тези условия да успеят да се развият.
Икономическата криза е период, в който потреблението във всички сфери на бизнеса се е свило. Продажбите на утвърдилите се компании във всички сфери на бизнеса намаляват и техния растеж се забавя. Според много специалисти именно това е най-подходящото време за регистрации на фирми във всеки един бранш, тъй като това е период, в който една нова фирма има може по-лесно да настигне конкуренцията си. Предлагайки конкурентни цени, може да завземе по-голям пазарен дял, тъй като големите компании могат да намаляват цените си до определен предел. В противен случай могат да бъдат застрашени от фалит.
Това са факти, които са много обнадеждаващи, но нека да погледнем и другата страна. За да се стартира някакъв бизнес малко или много се изискват някакви средства – за регистрация на фирма, за офис, за консумативи и други. Такова финансиране е трудно да бъде открито по време на криза, било то финансова или политическа. Затова в повечето случаи ще се наложи сам начинаещия предприемач да си финансира новата фирма. Това обаче не е толкова лесно, тъй като при криза има много неясности и рискуването на средства не винаги е желателно. Ако бизнеса не успее, провалилият се предприемач трябва да намери някъде работа за да може да се изхранва. Тенденцията при кризи е по-скоро служители да е освобождават, а не да се наемат и затова ще бъде трудно при провал да се открие работа.
Като цяло за да си регистрирате фирма по време на криза и да опитате да създадете нещо свое е по-скоро въпрос да риск, който малцина биха поели. И все пак това си остава времето, когато най-лесно бихте могли да преборите конкуренцията си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар